Wszystko, co musisz wiedzieć o banerach reklamowych

Wszystko, co musisz wiedzieć o banerach reklamowych

Jakie są rodzaje i sposoby wykończenia, na jakich materiałach się je drukuje.

Banery reklamowe to bardzo popularne nośniki reklamy. Są powszechnie stosowane w reklamie zewnętrznej (outdoor advertising). Umieszczane na fasadach budynków, ogrodzeniach czy stelażach, dzięki czemu mogą dotrzeć do wielu odbiorców. Przez swoją wszechstronność i skuteczność stanowią doskonałe narzędzie w kampaniach marketingowych. Jako że na co dzień zajmujemy się projektowaniem i drukowaniem banerów reklamowych, przygotowaliśmy wam kompleksowy przewodnik. W tym tekście przeczytasz o rodzajach banerów, sposobach ich wykończenia oraz materiałach, na których się je drukuje.

W tym artykule:

  1. Co to jest baner reklamowy?
  2. Czym różni się baner od billboardu?
  3. Dlaczego warto inwestować w banery reklamowe?
  4. Jakie są rodzaje banerów?
  5. Sposoby wykończenia banerów reklamowych
  6. Na jakim materiale drukuje się banery?
  7. Jaki materiał na baner wybrać?
  8. Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu banera?
  9. Ile kosztuje baner reklamowy?

Co to jest baner reklamowy?

Baner reklamowy to wielkoformatowy nośnik reklamy wizualnej, który jest montowany na różnych powierzchniach w celu promocji produktów, usług lub wydarzeń. Banery są bardzo często wykorzystywane w kampaniach marketingowych ze względu na ich widoczność i łatwość montażu. 

Pierwsze banery reklamowe pojawiły się w latach 60. XX wieku, kiedy to rozwój technologii druku wielkoformatowego oraz materiałów syntetycznych, takich jak winyl, umożliwił produkcję dużych, trwałych i łatwych do zawieszenia reklam. Dzisiaj czym jest baner, każdy wie. Jednak czy wiecie, czym różni się baner od billboardu?

Czym różni się baner od billboardu?

Chociaż baner reklamowy i billboard są używane w reklamie zewnętrznej (outdoor advertising), różnią się między sobą, głównie materiałem, z jakich są wykonane oraz sposobem montażu. 

Banery są wykonane w jednej części z materiałów elastycznych, takich jak winyl czy siatka mesh i mogą być montowane na różnych powierzchniach, takich jak ogrodzenia, ściany budynków czy specjalne konstrukcje. Banery mają różne rodzaje wykończenia, które pozwala je dowolnie zdejmować i zakładać wg potrzeb.

Billboardy natomiast są większe i montuje się je na dedykowanych konstrukcjach, często przy drogach i autostradach. Konstrukcje te mogą być na trwałe związane z gruntem lub nie.  Bilbordy drukuje się zazwyczaj w paskach, które przykleja się do specjalnych tablic, wygląda to podobnie, jak w przypadku tapety na ścianę.

Banerów można używać wielokrotnie, można je wedle potrzeby zdjąć i ponownie zawiesić w innej lokalizacji lub czasie. Billboardy po ściągnięciu są utylizowane, zresztą często podczas demontażu płachty rozrywają się i siłą rzeczy nie nadają się do tego,  aby ponownie ich użyć.

baner reklamowy

Baner

billboard

Billboard

Dlaczego warto inwestować w banery reklamowe?

Banery reklamowe są efektywnym nośnikiem reklamy wizualnej i przemawia za tym kilka powodów, a najważniejsze z nich to:

  • Widoczność: dzięki dużym rozmiarom przyciągają uwagę przechodniów i kierowców, co pozwala stosunkowo niedużym kosztem dotrzeć do wielu odbiorców. Bilbordy są widoczne z daleka, jeżeli kreacja reklamowa, jest odpowiednio zaprojektowana, to każda osoba przechodząca obok na pewno zobaczy Twój baner.
  • Koszt: są stosunkowo tanie w produkcji, tańsze, niż billboardy. Oczywiście cena baneru reklamowego jest uzależniona dokładnie od materiału, na jakim będzie wydrukowany oraz rozmiarów. Więcej o tym, ile kosztuje baner reklamowy, przeczytasz w dalszej części tekstu.
  • Mobilność: można je łatwo zmieniać i przenosić w inne miejsca. Montaż i demontaż baneru jest zazwyczaj prosty i nie wymaga, żadnych szczególnych umiejętności, ani narzędzi. Baner reklamowy może też być wykorzystywany wielokrotnie.
  • Różnorodność: dostępne w różnych wariantach, co pozwala na dopasowanie do konkretnych potrzeb kampanii reklamowej. Banery reklamowe mogą być wykorzystywane zarówno w celu zwiększania świadomości marki, jak i w celu promocji produktów, czy usług. 
  • Trwałość: banery są produkowane z materiałów, które są odporne na różne i zmienne warunki atmosferyczne. Wytrzymają długą ekspozycję na słońce, silny wiatr i deszcz, a nawet temperatury na minusie. Ich trwałość można dodatkowo zwiększyć, stosując dodatkowy laminat — 

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Skontaktuj się z nami.

Napisz: sklep@ledtechnic.pl

Zadzwoń: 530 721 227

Jakie są rodzaje banerów?

Baner banerowi nierówny. Banery reklamowe można podzielić na kilka typów w zależności od materiału i przeznaczenia oraz sposobu wykończenia. Poniżej przygotowaliśmy krótki przegląd banerów reklamowych ze względu na materiał produkcji oraz sposób wykończenia. Oto najpopularniejsze rodzaje:

Banery winylowe

Banery winylowe są najbardziej popularnym rodzajem banerów reklamowych, nie bez powodu. Banery winylowe łączą w sobie dobrą jakość z niską ceną. Są wykonane z wytrzymałego PVC, przez co są odporne na warunki atmosferyczne, co czyni je idealnym wyborem dla nośników reklamy zewnętrznej. Banery winylowe mogą być również dodatkowo laminowane dla większej ochrony, co jest dodatkowo w stanie przedłużyć ich żywotność. Drugim sposobem na zwiększenie trwałości reklamy jest wybór baneru powlekanego.

Banery siatkowe (mesh)

Banery siatkowe (mesh) jak sama nazwa wskazuje, są wykonane z materiału o strukturze siatki, co pozwala na przepływ powietrza i światła. Dzięki temu są idealne do montażu w miejscach narażonych na silny wiatr, takich jak ogrodzenia budowlane czy elewacje budynków. Dzięki perforacji na całej powierzchni trudniej o uszkodzenie, przez banery siatkowe mogą być długotrwale eksponowane. Materiał ten jest lekki, dzięki czemu sam baner jest łatwy w montażu i demontażu.

baner oczkowany

Banery typu blockout 

To baner wykonany z materiału składającego się z dwóch warstw winylu, pomiędzy którymi znajduje się warstwa blokująca światło. Dzięki temu baner blockout jest nieprzezroczysty i idealny do zastosowań, gdzie wymagana jest ekspozycja grafiki z obu stron banera, bez ryzyka przenikania światła i prześwitywania treści z jednej strony na drugą. Banery typu blockout są stosowane tam, gdzie ważna jest dwustronna widoczność reklamy, np. na mostach, wiaduktach, w centrach handlowych, na targach i wystawach. 

Banery tekstylne

Banery tekstylne wykonane są z materiałów, dzięki czemu są jeszcze lżejsze, niż standardowe banery z PVC. Są łatwe do transportowania i zamontowania, zadrukowywane są cyfrowo, co zapewnia wysoką jakość obrazu. Stosowane w pomieszczeniach, zazwyczaj na targach i wystawach. 

Banery odblaskowe

Banery odblaskowe posiadają specjalną powłokę, która odbija światło, dzięki czemu są widoczne w nocy, działają w podobny sposób, jak znaki drogowe — odbijają światło. Banery reklamowe z tego materiału są idealne do zastosowania w miejscach słabo oświetlonych lub przy drogach. Przez wiele osób są wskazywane, jako alternatywa dla reklamy świetlnej. Ten rodzaj reklamy ma wiele zalet, przy czym w naszym klimacie, kiedy przez niemal pół roku panuje zima i szybko zapada zmrok, pozwala dotrzeć z reklamą, również wtedy. Banery odblaskowe mają specjalną strukturę — plastra miodu, dzięki której stają się odblaskowe na całej powierzchni. 

Banery powlekane i laminowane o większej trwałości

Banery powlekane i laminowane, to banery reklamowe, które charakteryzuje jeszcze większa wytrzymałość na uszkodzenia oraz zmienne warunki pogodowe. Zarówno jedne, jak i drugie są doskonałym wyborem dla długoterminowych kampanii reklamowych. Czym się od siebie różnią laminowanie i powlekanie? Procesem produkcyjnym. Banery laminowane są laminowane materiałem PCV, z kolei powlekane dodatkowo poddawane obróbce termicznej, która utrwala druk. Największą trwałością cechują się banery powlekane, jednak częściej wybierane są banery laminowane, co jest uzasadnione głównie ceną, są po prostu tańsze. 

baner reklamowy laminowany

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Skontaktuj się z nami.

Napisz: sklep@ledtechnic.pl

Zadzwoń: 530 721 227

Sposoby wykończenia banerów reklamowych

Banery reklamowe mogą być wykończone na różne sposoby, w zależności od tego, w jaki sposób i gdzie będą zamontowane. Popularnym mocowaniem są oczka metalowe, które mogą być dodatkowo wyposażone w chwytak. W naszej drukarni internetowej wykonujemy oczkowanie standardowe co 50 cm, na życzenie klienta możemy wykonać oczkowanie gęściej, co 25 centymetrów lub wykonać dodatkowy tunel na pręt. Pierwsza opcja, zagęszczone oczkowanie, pozwala na mocniejsze przymocowanie baneru, z kolej dzięki dodatkowemu tunelowi, baner będzie można zamontować również na prętach. 

A teraz przyjrzyjmy się dokładniej rodzajom mocowania.

Oczka metalowe

Oczka metalowe są montowane na krawędziach banera, co umożliwia łatwe mocowanie za pomocą pasów ściągających, gum ściągających czy też ekspanderów. Wyróżniamy oczka okrągłe i owalne. Oczka owalne mogą mieć różną średnicę, najmniejsza to zazwyczaj 10 mm, a największa to około 40 mm. Wybór odpowiedniej wielkości oczka zależy od dwóch rzeczy, czyli rozmiaru samego baneru oraz tego, za pomocą czego chcemy je przymocować.

Oczka metalowe z chwytakiem

To rozwiązanie jest podobne do standardowych oczek metalowych, ale dodatkowo wyposażone w chwytaki, które zapewniają jeszcze lepsze napięcie banera i stabilność. Oczka owalne mają wydłużony kształt, co pozwala na lepsze rozłożenie napięcia na krawędziach banera. Dzięki temu baner jest mniej narażony na rozdarcia i deformacje, co jest szczególnie ważne w miejscach narażonych na silne wiatry i trudne warunki atmosferyczne.

Mocowanie keder

Keder to specjalna taśma wszywana w krawędź banera, która pozwala na jego łatwe wsunięcie w profil aluminiowy. Jest to eleganckie i estetyczne rozwiązanie, często stosowane w reklamie wewnętrznej. Keder zapewnia równomierne rozłożenie napięcia na całej długości banera, co minimalizuje ryzyko jego rozdarcia czy deformacji. Banery mocowane na keder są łatwe do zamontowania i zdemontowania. Wystarczy wsunąć taśmę w profil aluminiowy, trwa to kilka chwil i nie wymaga specjalistycznych narzędzi.

Tunel na pręt

Tunel na pręt to metoda, w której na krawędziach banera tworzy się tunel, przez który przeprowadza się pręt. To rozwiązanie jest często stosowane w przypadku banerów tekstylnych. Dzięki tunelowi na pręt, baner jest równomiernie napięty, co zapobiega jego zwisaniu i marszczeniu się, zapewniając profesjonalny i schludny wygląd. Decydując się na zamówienie baneru reklamowego w Led Technic, możesz zamówić baner, który będzie dodatkowo wyposażony w tunel na pręt. 

Zgrzewanie krawędzi 

Zgrzewanie krawędzi polega na składaniu materiału na brzegach i jego zgrzewaniu, co tworzy podwójną warstwę materiału. Dzięki temu krawędzie banera są bardziej odporne na rozdarcia, co jest szczególnie ważne w przypadku większych banerów narażonych na działanie wiatru i innych warunków atmosferycznych. Zgrzane krawędzie często zawierają dodatkowe wzmocnienia lub otwory na oczka (metalowe pierścienie), które ułatwiają montaż banera na różnych powierzchniach, takich jak ogrodzenia, budynki czy stelaże. 

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Skontaktuj się z nami.

Napisz: sklep@ledtechnic.pl

Zadzwoń: 530 721 227

Na jakim materiale drukuje się banery?

Banery reklamowe drukuje się na różnych materiałach, w zależności od ich przeznaczenia i wymagań klienta. Zasadniczo banery winylowe i z siatki mają zastosowanie na zewnątrz, tekstylne z kolei, ze względu na mniejszą trwałość wewnątrz. Do najpopularniejszych materiałów, z których wykonuje się banery reklamowe umieszczane na zewnątrz, należą winyl i siatka mesh. 

Teraz krótka charakterystyka każdego tworzywa. 

  • Winyl (PVC polichlorek winylu): Najczęściej używany materiał, wytrzymały i odporny na warunki atmosferyczne: wiatr, słońce, deszcz i zimno. Jego powierzchnia doskonale nadaje się do druku cyfrowego, zapewniając żywe i wyraziste kolory. PVC to elastyczny materiał, który łatwo przetransportować oraz zamontować. Można go łatwo zwijać i rozkładać bez ryzyka uszkodzeń.
  • Siatka mesh: Idealna do miejsc narażonych na wiatr, ponieważ pozwala na przepływ powietrza. Dzięki temu banery mesh mogą być eksploatowane przez długi czas, zachowując swoją funkcjonalność i estetykę. Dzięki strukturze siatki, banery mesh przepuszczają światło, co pozwala na ich montaż w miejscach, gdzie ważne jest naturalne oświetlenie, np. na oknach budynków. Jest to istotne w przypadku reklam, które nie chcą całkowicie zasłaniać widoku lub źródeł światła.

Jaki materiał na baner wybrać?

Wybór materiału na baner zależy od wielu czynników, takich jak miejsce montażu, warunki atmosferyczne, czas trwania kampanii i budżet. Dla reklamy zewnętrznej w trudnych warunkach najlepiej sprawdzi się baner powlekany. Tam, gdzie baner reklamowy będzie montowany na ścianie budynku, lepszym rozwiązaniem może być siatka mesh. Jeżeli baner będzie montowany w słabo oświetlonym miejscu, lub przy drodze, albo po prostu chcesz, aby reklama była jak najbardziej i jak najdłużej widoczna, idealnym rozwiązaniem jest baner odblaskowy. Z kolei, jeżeli baner reklamowy musi być widoczny z dwóch stron, najlepszym rozwiązaniem będzie baner reklamowy typu blockout.

Jeżeli nie wiesz, jakie tworzywo na baner wybrać, zapytaj nas, na podstawie informacji na temat baneru i miejsca jego ekspozycji, pomożemy Ci wybrać najlepszy materiał na baner reklamowy.

Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu banera?

Przy zamawianiu banera reklamowego warto zwrócić uwagę na kilka aspektów:

  • Jakość materiału: upewnij się, że materiał jest odpowiedni do warunków, w jakich będzie używany. Jeżeli nie wiesz za wiele na ten temat, zapytaj nas poprzez telefon, mail lub formularz, podpowiemy Ci, jaki materiał wybrać.
  • Metoda wykończenia: wybierz odpowiednią metodę mocowania, aby zapewnić stabilność banera. Tutaj istotne jest na pewno to, gdzie dokładnie baner ma zostać zawieszony oraz z czego jest zrobiony.
  • Projekt graficzny: dobrze zaprojektowany baner przyciąga uwagę i jest bardziej efektywny. Aby tak było, baner musi przyciągać wzrok i zawierać odpowiednie informacje. Napisz do nas lub zamów przez stronę Projekt graficzny banera reklamowego! O tym, co musi się znaleźć w projekcie baneru, przeczytasz w naszym tekście: Jak zaprojektować skuteczny baner reklamowy?
  • Cena: domyślamy się, że budżet jest bardzo często dużym ograniczeniem, zwłaszcza w przypadku tych firm, które dopiero wchodzą na rynek. Porównaj nasze oferty i wybierz tą, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Ale pamiętaj, że najtańsza opcja nie zawsze jest najlepsza!

Ile kosztuje baner reklamowy?

Koszt banera reklamowego zależy od wielu czynników, takich jak jego rozmiar, materiał, metoda wykończenia i ilość zamówionych sztuk. Średnio, ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych za małe banery winylowe, a mogą sięgać kilkuset złotych za większe i bardziej skomplikowane projekty. 

Jeżeli chcesz orientacyjnie wiedzieć, ile może kosztować Twój baner, skorzystaj z naszego kalkulatora, np. tutaj.  Wystarczy, że wpiszesz rozmiar banera, wybierzesz materiał, dodatkowe opcje i rodzaj mocowania, a zobaczysz, na jakie koszty się przygotować. 

Baner reklamowy to inwestycja w skuteczne narzędzie promocji, które pomaga w budowaniu rozpoznawalności marki. Warto więc dokładnie przemyśleć wybór, aby uzyskać najlepsze rezultaty w swojej kampanii marketingowej!

Baner ledtechnic

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Skontaktuj się z nami.

Napisz: sklep@ledtechnic.pl

Zadzwoń: 530 721 227

Powiązane produkty

Komentarze (0)

Brak komentarzy
Produkt dodany do ulubionych

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.